MESSERSCHMITT Me-262 SCHWALBE (D)
TECHNIKAI ADATOK (Me-262A-1)
Legénység: 1 fõ |
Motor: 2 db Junkers Jumo 004B-1/2/3 gázturbina 899 kp-os tolóerõvel |
Sebesség: 865 km/h (6000 m-en) |
Fegyverzet: 4 db 30 mm-es Mk 180 gépágyú |
Súly: 4420 kg (üresen) ; 6401 kg (harckészen) |
Csúcsmagasság: 11450 m |
Hatótávolság: 1042 km |
Fesztávolság: 12,51 m |
Hossz: 10,60 m |
Magasság: 3,83 m |
TÖRTÉNETE
A második világháborús repülõgépgyártás csúcsteljesítményének tekinthetõ a Messerschmitt "Fecskéje", amely leginkább arról nevezetes, hogy miként bukott el a náci bürokrácián és leginkább Hitler makacsságán egy sokra hivatott modell karrierje. A típus tervezését 1938-ban kezdték meg, de sokat kínlódtak a hajtómûvekkel. 1943-ra sikerült jónak mondható sugárhajtómûveket elõállítani, de a német hadvezetés a programot leállította, mondván, hogy a gyõzelem hagyományos gépekkel is kivívható. A Führer végül engedélyezte a gyártását - mint gyorsbombázóét. A konstrukció erre a feladatra alkalmatlan volt. Késõbb mégis lehetõség nyílt a kiváló elfogó vadászok sorozattermelésére is, de ekkor a háború már végleg eleveszett Németország számára, ráadásul a hajtõmû sem volt kellõen megbízható, problémák merültek fel az orrfutóval, és ha minden rendben is mûködött volna, üzemanyag már alig volt. A Me-262-esek így is figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak. Az is igaz, hogy a legjobb dugattyús motorral rendelkezõ gépek méltó partnerei voltak. Vadászbombázó változatban is készült, ez utóbbi Sturmvogel néven is ismert.
|