|HAC| Call of Duty 2 Clan
|HAC| Call of Duty 2 Clan
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Call of Duty 2
 
Call of Duty: UO
 
Call of Duty
 
Németország
 
Német Tankok
 
Német Repülők
 
Német Hajók
 
Német Fegyverek
 
Japán
 
Japán Repülők
 
Japán Hajók
 
Magyarország
 
Magyar Kézifegyverek
 
Magyar Tankok
 
Magyar Repülők
 
Chat
Csak kúltúrált emberekhez méltón
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Info
Call of Duty 2
Általános Információk
 

A Call of Duty Magyarország stábja nem volt rest, és már a megjelenés utáni napokban beszerezte a több mint 80 2003 Év Játéka címmel kitüntetett Call of Duty játék második részét, így a végigjátszása után összeállítottunk egy hosszabb leírást a folytatásról. Ám még mielőtt mélyebben belemerülnénk a játékmenet boncolgatásába, ejtsünk pár szót a technikai részletekről. A leglényegesebb dolog, hogy a játék hihetetlenül jól skálázható. Hogy ez mit jelent? Nagyjából annyit, hogy a fejlesztők úgy készítették el nekünk a CoD2-t, hogy egy mai szemmel már relative elavultnak számító gépen is tökéletes élményt tudjon nyújtani. Ehhez egy DirectX opciót hívtak segítségül, melynek értékét mi magunk állíthatjuk be a játék Beállítások menüpontja alatt. Ha gyengébb géppel rendelkezünk, válasszuk a DirectX 7 módot, ha bírja a vasunk a kiképzést, mindenképpen a DirectX 9 mód a megfelelő választás. A játék minimális rendszerkövetelménye, melyen még eldöcög a játék, a következőképpen alakul. Legyen a gépedben minimum

  • 64 MB-os hardveres gyorsítású 3D videokártya, mely kompatibilis a DirectX 9.0c-vel, valamint a kártyához való legfrissebb illesztőprogram
  • Microsoft Windows 2000 vagy XP operációs rendszer
  • Pentium4 1.4 GHz, vagy AMD Athlon XP 1700+ órajelű processzor
  • 256 MB RAM (memória)
  • DirectX 9.0c telepítve (mellékelve van a játék lemezén)
  • DirectX 9.0c kompatibilis 16-bites hangkártya és a hozzá való legfrissebb illesztőprogram
  • Windows 2000/XP kompatibilis egér, billentyűzet és a hozzájuk való legfrissebb illesztőprogramok
  • 4 GB tömörítetlen szabad terület a merevlemezen, valamint további 600MB a Windows 2000/XP swap fájljának
  • 8x sebességű CD-ROM, vagy 2x sebességű DVD-ROM meghajtó


A Call of Duty 2 az alábbi grafikus chipseteket támogatja:

  • ATI RadeOn 8500
  • ATI RadeOn 9-xxx sorozat
  • ATI RadeOn X-xxx sorozat
  • NVIDIA GeForce 2 Ultra
  • NVIDIA GeForce 3/TI, 4/TI sorozatok
  • NVIDIA GeForce FX sorozat
  • NVIDIA GeForce 6, 7 sorozatok


A CoD 2 tartalma főbb pontokba szedve:

  • 27 egyjátékos (SP) küldetés, 3 fő kampányra osztva
  • 13 új többjátékos (MP) térkép
  • 5 különböző MP játékmód
  • 50-100%-kal nagyobb kiterjedésű MP térképek az alapjátékhoz képest
  • teljes körű DX9 támogatás az atomerőművek kihasználására
  • több mint 20.000 sornyi dialógus a hangulat fokozására
  • megszűnt a linearitás (a küldetéseket bármilyen sorrendben választhatjuk játékra)
  • újraszerkesztett MI
  • 15 új fegyver
  • Quake III grafikai giga-kozmetika: valós idejű fényeffektek, új füst- és árnyékolástechnikák, tükröződések, volumetrikus füst és DX9 shaderek


Rövid kitérő -- a Call of Duty 2 grafikus motorja:

A CoD2 játékot a az Infinity Ward új grafikus motorja hajtja, ami maradt Quake3 alapú. Valójában nincs kimondva, hogy Quake3 engine-ről van szó, de azért a legalban meg van említve, hogy a CoD2 játék "licenszel bizonyos, az id Software által készített technológiákat".

A Call of Duty 2 motor története:
Réges-régen volt egy FAKK 2 nevű játékprogram. Ez a program már alapszinten is egy módosított Quake3 engine-t használt. Ezt licenszelés után fogta a 2015 csapata, és megmódosítgatta. Na nem nagyon, csak épp annyira, hogy működjön vele az első játékuk, a MOHAA. Eztán ezt javítgatták, foltozgatták kicsit 2015-ék, majd átvette az EALA (Electronic Arts Los Angeles), mikor a 2015-tel összerúgták a port. A motor licence maradt a 2015-nél, akik idő közben -talán lehet úgy fogalmazni- "átalakultak" Infinity Ward-dá. Eztán az IW belegyúrt a már összevissza módosított FAKK2-MOHAA motorba egy jókora részt a Return to Castle Wolfenstein ugyancsak már javában módosított Quake3-as motorjából, és továbbformázgatták még kicsit. Így jött létre a CoD motor, ami a sajtótájékoztató szerint már önmagában is egy 90%-ban módosított Quake3 motor volt. Eztán jött a kiegészítő United Offensive, melyet mint tudjuk, nem az alapjátékot fejlesztő IW készített, hanem az RtCW fejlesztőcsapata, a Grey Matter, akik sokkal ugyan nem, de kevéssel megtoldották a már agyonmódosított motort. Azt követően bejelentésre kerül a CoD2, melynél, hogyha belenéz bárki a játék programfájljaiba, láthatóvá válik az új script és shaderrendszer, valamint azok új nyelvezete, és még egy raklapnyi újítás. Mindemellett megtörténtek az ilyenkor kötelezőnek számító újabb ráncfelvarrások, DX9 teljes támogatás és a többi, így az eredeti Quake3 motort mára már a felismerhetetlenségig torzították...

Összefoglalva, a CoD 2 játékot egy Quake3 alapú, FAKK 2, MOHAA, RtCW, és CoD módosításokkal megspékelt, agyontupírozott grafikai és egyben fizikai motor hajtja, ami már sokkal inkább az IW (ex-2015) sajátja, mint az id Software-é, vagy bárki másé. :)

Az Activision színeiben katonai szaktanácsadóként a fejlesztésben rész vett Hank Keirsey nyugalmazott alezredes és John Hillen százados, mindketten több mint 20 év aktív katonai szolgálat után csatakoztak a Call of Duty sorozat fejlesztéséhez. Zied Rieke vezető dizájner még a fejlesztés elején megerősítette, hogy mint elődjében, a Call of Duty második részében is három különböző kampánnyal, három különböző nemzettel lesz lehetőségünk harcolni. A szovjet oldalon Vaszilij Ivanovics Koszlov közlegény sorsáért felelünk, az amerikai oldalon Bill Taylor tizedessel, a legendás II. Ranger hadosztály tiszthelyettesével írhatjuk újra a történelmet, végül a briteknél két játszható karaktert kapunk, ők pedig Davis őrmester, Montgomery 8. hadtestének oszlopos tagja, és Welsh tankparancsnok, a brit 7. páncélozott (ismert nevén a "Desert Rats") hadosztályból. Vele meg kell vívnunk egy tankcsatát is, ehhez kapunk egy szépen csillogó brit Crusader Mark II-es tankot. Az IW, mint azt már régebben Grant Collier elnök is megpendítette, ezúttal nem annyira a történelmi hűségre és eredetiségre koncentrálta az erőit, sokkal inkább a szinematikus hatást próbálta az "ilyen nincs!" jelző fölé emelni, tehát, hogy a játékos úgy érezze, ott ül a moziban és tátott szájjal szinte beleérzi magát a háború már-már testközeli borzalmaiba. Ez valóban sikerült is nekik. Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Call of Duty 2 egy valóságos adrenalinbomba a szervezetnek! A folyamatosan pergő történet-vonalvezetés, és a többszereplős gigantikus, epikus harctéri akciójeleneteknek köszönhetően olyan méretű izgalomba és élménybe képes repíteni a játékost, hogy már-már lehetetlen letenni a játékot. A CoD2 alvás ellen garantált szer, ezt saját tapasztalatból tudom - ha nem szeretnél elaludni egy kiadós buli után reggel, csak indítsd el, és hagyd, hadd sodorjon magával a lendülete.

Hangok: A Call of Duty 2 a szinkron terén is magasan kiemelkedik a jelenlegi FPS mezőnyből. A CoD2 egy újfajta, teljesen egyedi szisztémát használ a hangok "megjelenítésére", ennek a neve: Battle Chatter. Ez egy cselekményfüggő, automatizált (szkriptelt) folyamat. Kicsit bonyolult lenne leírni, egy példával tudnám illusztrálni. Tehát , pl. mikor a játékban teljesen véletlenül a társad mellé esik egy gránát, akkor a mellette lévő katona felkiált: "Sullivan!" "Frag grenade!" "Take cover!". Ez három különböző hangfájl volt egy bizonyos személytől, de nem mindig hangzik el, csak ha úgy alakul, hogy mellé esik a gránát. De akkor sem mindig ezt a 3 mondatot mondja, mert van mindegyikre még legalább 3x3 alternatíva. És ez csak egy szereplő. Ugyanilyen pl. az, mikor a brit társak egymás között beszélnek a harc hevében, és tegyük fel, az egyik német ellenfél hirtelen bebújik egy teherautó mögé, ami megint csak nem szkriptelt esemény: vagy bebújik, vagy nem. Ha igen, akkor valaki fel fog kiáltani a szövetségesek közül: "Kraut, behind the lorry!", vagy egy másik alternatívát. És ez a fenti csak kettő a több száz esemény közül, ami megtörténhet a játékban, és figyeli a Battle Chatter System. Mindemellett ott van a sima előre tárolt SP mód is, a küldetés alapú hangfájlokkal, amik a történethez kapcsolódnak, ezeknek már van feliratozásuk is, és nem véletlen generáltak, mint a Battle Chatter hangok. Ennek okán gigantikus méretű a szinkronizálandó hangmennyiség, a main könyvtárban lévő localized_english_pak fájlok 95%-a ezzel van tele, a lokalizálandó hanganyag mérete több mint 1GB-ra rúg!

Érdekességképpen végeztem egy gyors számolást, érdekelt, mennyi lokalizációs hang is van a játékban pontosan. A fejlesztők a CoD2 elkészítéséhez közel 15.000 lokalizálandó hangfájlt használtak fel, felenként 6-7 színészhanggal. Ebből a Battle Chatter 12.439 hangfájlt használ, a küldetés alapú hangok száma pedig 2.478. Érzékeltetésképpen a sima Call of Duty mindössze 2033 lokalizálandó hangfájlt tartalmazott. Ráadásul a fenti számadatok nem tartalmazzák sem az egyéb hangokat (effektek és minden nem beszéd alapú hang), sem a német fél hanganyagát!

A játékélménnyel sem lehet gondunk. Ellentétben az első résszel, a Call of Duty 2-ben az orosz fél kampányát van lehetőségünk első ízben végigjátszani, de a játék haladtával folyamatosan elérhetővé válik a másik két nemzet (brit, amerikai) hadjárata is. A fejlesztők nagyon ügyesen megoldották a kiképzés (tutorial) és a tényleges játék összekapcsolását, mikor az orosz kiképzés közepén egyszer csak hirtelen máris a véres háború közepén találjuk magunkat, éles "lőgyakorlaton" a náci erőkkel szemben. És ugyan mi lehet annál megindítóbb, mikor az egyik pillanatban még gránát helyett szétfagyott krumplit dobálunk egy rozsdás kádba a kiképzés részeként, a másikban pedig már füstbombát szórunk az átkelési pontra, hogy a közelben veszteglő német félhernyótalpas ne aprítson császármorzsává bennünket nagy kegyelmében. Karakterünk, Vaszilij Koszlov vérbeli szovjet szívvel van megáldva, mely határtalan hazaszeretetében teljesedik ki, aminek eredményeképpen még a leglehetetlenebb helyzetekben is hideg fejjel csap a lecsó közepébe. Hál' Isten, a fejlesztők nem sajnálták az időt és az energiát, és olyan hadjáratokat sikerült összeállítaniuk mindhárom (szovjet, brit, amerikai) oldalon, hogy azok intenzitása jócskán túlszárnyalja az alapjátékét. A legnagyobb újítás, a már említett választható DirectX módok mellett az, hogy a játékban automatikus mentésre cserélték a Mentés/Betöltés opciót, ennek megfelelően a CoD2-ben a konzol játékokhoz hasonlóan nincs lehetőségünk mentésre és betöltésre. A fejlesztők szerint az automatikus mentés megoldja a CoD alapjáték legfőbb problémáját, a szinte nulla életerővel történő játékmentéseket, melyek kiküszöbölése igen nagy fejfájást okozott annakidején az IW-nek. Magát a játékmenetet érintő legnagyobb újítás pedig az életerő kijelzésének hiánya. Bizonyára mindenki kérdőn húzza fel a szemöldökét, mikor találat éri a játékost: Jó, jó, eltaláltak, de hol van az életerő kijelzőm? Honnan tudom, mennyi életerőm van még? Nos, nem kell megijedni, az életerő-kijelző nem vész el, csak átalakul. A CoD2-ben egy forradalmian új megoldást eszeltek ki az életerő témájának megvalósítására, méghozzá a regenerálódást. Igen, a játékban minden találat után életerőnk folyamatosan regenerálódik, persze, csak szépen, fokozatosan, de azért elég gyorsan ahhoz, hogy ne zavarja a játékmenet lendületét. Épp ezért nincs már többé szükségünk az életerő kijelzőre. Persze, ha egy sorozatnyi lövést kapunk be, vagy nagyobb hatásfokú fegyver talál el, mint amennyit a pillanatnyi egészségi állapotunk abszorbeálni tud, akkor természetesen ugyanúgy meghalunk, mint eddig. A lényeg, hogy ha lövés ér, és közeledünk ahhoz a ponthoz, amit már szervezetünk nem képes elviselni, vörösen pulzálni kezd a képernyő, és halljuk a hozzá tartozó mély lüktető hangot is. Roppant meggyőző. :) Ez az a pillanat, amikor ideje fedezékbe húzódnunk, míg a regenerálódás teljesen végbe nem megy. Az 1941-42-es -40 Celsius fokos Szovjetunió után hirtelen 80-90 fokkal melegebbre állítjuk a termosztátot, és a brit kampánnyal Észak-Afrika forró homokos partjain találjuk magunkat. Ebben a kampányban visszaköszön régi ismerősünk és felettesünk, Price százados, és a két főszereplő, Davis őrmester és Welsh tankparancsnok megszemélyesítésével közelről is megismerkedhetünk az Észak-afrikai offenzívával, El-Alamein, Tobruk és El-Daba városával, valamint a britek Crusader tankjaival, melyeket vezetnünk is kell majd. Zárókampányként az amerikai fél következik. Itt június 6-án, a partraszállás pillanataiban kapcsolódunk be a történetbe, ahol a legendás II. Ranger zászlóalj egyik tizedesével írhatjuk át a történelmet az Omaha partszakasz szomszédságában található Pointe du Hoc kiszögellés sziklafalainál. A hadjáratok érdekes módon nem sorban követik egymást, és érdekesség még, hogy bármikor végigjátszhatjuk bármelyik küldetést a Mission Select menüben kiválasztva. Azt kell mondanom, a küldetések mindegyikére egyöntetűen igaz, hogy hihetetlenül jól megszerkesztett, változatos, térképeken folyik a történet, melyek egytől-egyig szinte bűzlenek az eredetiség szagától, így aztán végig odaverős a hangulatban lesz részünk. Megemlíteném még a karakterek mókás járását, mely sajnos maradt a régi, de az életjelenetek, a szkriptelt mozgáskultúra magasan túlszárnyalja elődjét.

Zenghetnék még ódákat hosszú, tömött sorokban az új grafikai tupírról, mivel a CoD2-ben számtalan újabbnál újabb grafikai elemmel találkozhatunk, mint pl. hóesés, vízfelületek újraszerkesztett megoldása, hidegben látszódó lehelet, és hasonló hangulatfokozó jelenségek, de ezekre már ki sem térek, mert 2005-ben már teljesen egyértelmű a grafikai szintrehozás a játékiparban. Az érdekes talán csak annyi ebben, hogy "szinte" ugyanezt az élvezetet visszakaphatja az ember gyengébb gépen is, a már említett DX7 shadereknek köszönhetően.

A Call of Duty 2, mint az ma már minden komoly játéknál szinte kötelező, megjelent bővített változatban is, mely a műgyűjtők csoportját célozza meg. A Call of Duty 2 Collector's Edition extrái:

  • vagány, fémes színezetű doboz
  • játékbemutatók
  • művészeti tárlat
  • SP végigjátszás fejlesztői kommentárral
  • interjú Len Lomell veteránnal a Ranger hadosztályról és a Pointe du Hoc bevételéről
  • interjúk a szinkronszínészekkel
  • a színfalak mögött az IW fejlesztőivel


 
FÓRUM
 
NO CHEAT! DIE LAMER CHEATER NOOBZ!
NO CHEAT LOOSERS!
 
Hungarian Arrow Cross
 
Áldozatok
Indulás: 2005-11-11
 
Írásvédettség
 
 

"Igazságot Magyarországank!
Justice to Hungary!"

Igazságot Magyarországank!
    Justice to Hungary!

Trianon a világ történelem egyik legnagyobb szégyene,
igazságtalansága és kegyetlensége!

     Trianoni fáklya
1920 june 4, Trianon    Trianoni igazságtalanság!
Igazságot Magyarországank!
          Trianon unjustice!
          Justice to Hungary!
 
 
 
Veszen Trianon!
 
 


 
Írott szöveg
WE SUPPORT CCA
 
Induló
 
Szavazás
Szavazzatok
Melyik oldalon küzdöttél volna a II. Világháborúban?

Németország
Olaszország
Japán
Egyéb Tengelyhatalmi Országok
Oroszország
U.S.A.
Anglia
Franciaország
Egyéb Szövetséges Ország
Egyik Sem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Aktuális téma
Ez a kérdés főként tagoknak szól :)
Tetszik a klán?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Állítsd be kezdőlapnak!
 
Üdvözlő Script
 
Mondások
 
Cursor
 
Picture
A háború mégsem olyan rossz :)
 
 
 
 
Méghogy jó és rossz UGYAN :)
Devil and Angel
 
A NAP KÉPE ITT! KATT!
 
.
Havi ajánlatunk: www.discovery.gportal.hu
 
Holdfázis

Holdfázis
 
 
Mi kell a háborúhoz? Pénz Pénz Pénz


=
 
Kedvencekhez
Tégy a kedvencekhez!
 
Szavazás
Hogy tetszik az oldal?
ISTENKIRÁLYCSÁSZÁR!
Faxa!
Tetszik
Átlagos
Elmegy
Jobbat tok csinálni
Szar
Lófasz ez
Töröld le a portálod
Gratis-Umfrage für Deine Homepage
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?