Call of Duty: United Offensive Egyjátékos mód
A nem túl hosszú alapjáték egyjátékos küldetéseihez hamarosan megérkezik a vérfrissítés a United Offensive személyében. Ugyanúgy 3 játszható nemzet katonáit vonhatjuk parancsnokságunk alá a 13 új egyjátékos küldetés alatt. Kapunk 12 új fegyvert, melye méltó ellenfeleikké tesznek a németeknek. Mindhárom nemzet kapott egy hadjáratot, név szerint a következőket:
- Szovjet - kurszki csata
- Angol - szicíliai offenzíva
- Amerikai - ardenneki offenzíva (visszaverése)
A játék folyamán először orosz golyófogónk bőrébe bújhatunk bele. Gondolom ez a kronológiai sorrend miatt van, mivel a kurszki ütközet 1943-ban, a szicíliai offenzíva 1943 vége, az ardenneki offenzíva pedig 1944 tele, '45 eleje.
Oktató pálya nem lesz, mivel a játék futtatásához szükségeltetik majd az alapjáték, és az abban már megtalálható volt. Az első kampány 1. pályája a Trenches nevet kapta, melyben a készítők szerint a legszembetűnőbb változás az lesz, hogy a pályák mérete akár a kétszeresére, háromszorosára növekedett. A szovjet részben főleg a sokszereplős tömegjelenetek dominálnak, ahol egy biztos: tankokból nem lesz hiány. Nagyon jól el lett találva az orosz hadjárat azon része, amikor minden egy vonatban kezdődik. A vonat megáll, szerencsétlen bakák kiözönlenek a vonatból (ami még rengeteg muníciót és tankot is szállított), és fel a teherautókra. Az autó elindul. Utunk az első vonalig nem lesz egyszerű, mivel az aknavetőkön kívül még a Stukák is az életünkre törnek. Mind1, a szkriptnek köszönhetően mi nem halunk meg, de azért elég látványos... Miután helytálltunk a lövészárkokban a stukák és a Tigrisek közt, utána ,,jutalomból" kis városi, utcai harc következik. Itt fő dolgunk átvonulni a városon (természetesen egy két T-34-es társaságában), és megtisztítani azt a németektől. Azért lesz benne hasonlóság az alapjátékkal, csak kicsit másképp. Például a rádió megjelenése, ami a CoD-ban a Sztálingrádi pályán is megtalálható volt, de itt most nekünk kell felderítenünk az ellenséges lövegeket. A másik nagyobb hasonlóság az az orosz hadjárat vége, amikor egy város főterén kell elfoglalnunk a Fő épületet. Csak ezúttal nem Németországban, hanem Ukrajnában. Természetesen lesz vezethető tankunk az orosz hadjáratban, hiszen mint tudjátok a háború legnagyobb tankcsatája Kurszk mellett zajlott le. Ha végigvittük a szovjet hadjáratot, még akkor sincs vége a játéknak, hiszen van még két (de még milyen kettő!) bónusz hadjárat. Ezek közül az elsőben egy brit elit SAS kommandós bőrébe bújhatunk. Itt azonban van egy érdekes pontja a sztorinak, mert ugye mi köze a SAS-nak a RAF-hoz. Biztos volt egy kis üresedés, elválik. Minden esetre a brit oldalon a játék egyik legextrémebb pályáján kell majd helytállnunk. Egy repülő erődben, azaz egy B-17-es nehézbombázón kell villogtatni a kacsavadász tudományunkat. Vadászkíséretet sajnos nem kaptunk, tehát elég nehéz feladat lesz a bombateher eljuttatása az célkörzet fölé. Hál' Istennek azért kapunk társakat, és van két pilótánk is. A mi feladatunk a bombázón ide-oda cikázva "beülni" a fegyverekbe, és lőni, lőni, lőni. Szerencsére a muníció végtelen és itt még csak újratöltenünk sem kell. Különleges pályához különleges HUD is jár. Ezt meg is kaptuk. Az iránytűnkön ezúttal nem zöld kis nyilak (csapattársak), hanem a légi erőd felülnézeti ,,ábrája" látható. A célja pedig az, hogy piros színnel mutassa a repülőnk azt a részét, ahol túl sok a szellőző. Célszerű azokat a részeket védeni, mivel ha túl kevés lesz az anyag a repülő bizonyos részein, akkor előbb utóbb kénytelenek leszünk lehangoló idézetet olvasni. Néha azért át kell nézni a zöld részekre is. Ha sikerült megtizedelnünk a Luftwaffe egységeit, és még a szkript navigáció sem téved, akkor megérdemelten kioldhatjuk bombáinkat. Egy biztos: unatkozni biztos nem fogunk... A repülő sérülés modellje nagyon élethű lett. Ahol túl sok találatot kaptunk, leszakad a borítás, csak a váz marad meg. Ha az ilyen helyekhez közel megyünk, akkor még a szél suhogását is hallhatjuk. A fokozhatatlant tovább sikerült fokozni a hangok terén. Egy egy lezuhant stuka (vagy B-17-es) hangja fenomenális... Mint azt az alapjátékban megszokhattuk, Őfelsége katonái elég nehéz, és rambós feladatokat kapnak. Tehát letesznek, ha szerencséd van, kapsz még egy társat, és fel kell robbantani egy vonatot/üteget, majd pedig szépen csendben (tisztességes autós és motoros üldözés keretein belül) biztonságos helyre kell jutnunk. Mint a játék intrójából kiderül, vonatszabotázs is szerepel feladataink között. Ez a bevezető animációban nagyon el lett találva... Ha már bementünk, akkor ki is kell jönnünk. Teherautó már volt, most egy oldalkocsis motorkerékpár fogja megmenteni az életünket.
A készítők változtak, a hagyományok nem, hiszen ismét koppintottak egy kicsit egy nagysikerű háborús filmből. A mozi címe: Navarone ágyúi. Miután sikeresen felrobbantottuk az üteget, már mehetünk is. Aki megunta volna a levegőt, és a közutakat, az immár a vízen is móresre taníthatja német ellenfeleit. Legalább nem hasonlít minden mozzanatában a filmre, hiszen itt csak 1 üteget likvidálunk, és nem szól akkorát, hogy a fél hegyet berobbantsa. :) Ha már eddig eljutottunk, "levezetésként" 1944-45 telén, az Ardennekben találjuk magunkat. Itt nem a Spearheadben megszokott ,,erdei", hanem a városi harcok kerülnek előtérbe, de ez korántsem jelenti azt, hogy az elébb említett helyszín kimaradna a játékból. Ebben a kampányban nem az egytagos akciócsoportok kapták a feladatot, hanem az amerikai katonák, de azért nem kell nagy embertömegekre gondolni (orosz hadjárat), hanem egy 4-8 fõs alakulat tagjai lettünk. Egy két ismerős arc fel is tűnik mindjárt, hiszen a góré ismét Foley százados, de viszontláthatjuk Moody őrmestert is :). Fő feladatunk itt is Shermanok társaságában előrenyomulni. Néha mondjuk szerepet cserélhetünk, és nekünk kell megtartani 1-1 épületet a németektől. Itt vesszük nagy hasznát a telepített géppuskáknak, amik immáron hordozhatóak, és a tárcsere is nehezíti majd a dolgunk, tehát az expanzió ezen a téren is realisztikusabbá vált. Nos, ilyen felhozatalnál nem hiszem hogy valaki is unatkozna, ha mégis, akkor szerintem ne a United Offensive-ben keresse a hibát. Az egyjátékos küldetések száma 13, ami kb. fele az alapjátéknak, de mivel itt a térképek helyenként akár háromszor akkorák, remélhetőleg lesz a játék olyan hosszú, mint az alapjáték. Sajnos az újrajátszhatóság terén már nem ilyen rózsás a helyzet, mert a szkriptek itt is többször fogják irányítani ellenfeleinket, mint a mesterséges intelligencia.
|