Call of Duty: United Offensive
Multiplayer (többjátékos) mód
Természetesen helyett kapott a többjátékos mód is az expanzióban, nem is akármilyen "tuningokkal". Ebben szerintem fontos szerepet játszott, hogy maga az alapjáték igencsak sikeresnek mondható. Erről mi sem árulkodik jobban, minthogy egyszerre, egy időben átlag 200-300 magyar játékos játszik a több mint 100 magyar szerveren. A kiegészítőben 3 új multiplayer játékmód kapott helyet az alapjáték 4+1 játéktípusával együtt. Panasz nem lehet, hiszen így is 8 típusban tudjuk gyilkolni az ellenfeleket. A 8 játékmód:
- Death Match
- Team Death Match
- Search & Destroy
- Behind Enemy Lines
- HeadQuarters (1.2-től)
- Capture the Flag
- Domination
- Base Assault
A legnagyobb újítás az lesz hogy immár járművek, és ütegek is szerepet kaptak a játékban. A járművek közül több fajta van. Például a "nagy" tankok, a híres Tigris, a T-34-es, és mondjuk még a Sherman. A játékban ezek a ,,játékszerek" csak egyszemélyesek lesznek. Lesznek egy mérettel kisebbnek számító tankok, ezek fel lesznek szerelve gépágyúval is, amit egy külön játékos kezel. A járművek 3. változatát a csapatszállító járművek alkotják. Ide tartoznak a dzsipek, az oldalkocsis ( tyúkrázdás :) motorkerékpárok. Ezek mind mind kapnak egy gépágyút. Példának nézzük a dzsipet. Van rajta egy vízhűtéses gépágyú a hátul ülőnek. Van egy sofõr aki csak vezet, és egy másik, aki mellette ül. Az, aki az anyósülést melegíti, az a saját fegyverét kénytelen használni. Felmerülhet a kérdés, ha egy ilyen ,,dugig" megrakott lélekvesztőt eltalálunk, akkor valószínűleg minden halott katonáért egy pontot kapunk. Mivel vannak járművek, ezért az egyensúly jelentősen felborulhat. Épp ezért növelték meg a páncélelhárító fegyverek számát, hogy azért legyen esélyünk egy tankkal szemben is. Ha már vannak járművek, azokkal viszont viszonylag gyorsan lehet mozogni, tehát ha a pályák mérete megegyezik az alapjátékával, akkor már nagyon kicsinek tűnhetnek. Ennek kiküszöbölésére a háromszor akkorák lettek a térképek is. Az új multiplayer pályák száma nem kevesebb mint 11. Ha ehhez hozzávesszük a Call of Duty 15 pályáját, akkor kapunk 26 szépen kidolgozott történelemhű pályát. Az egyjátékos kampányok során megkaptuk a sprintelés képességét. Nos ezt a multi részből sem felejtették ki. A gyors futás csak egy bizonyos ideig vehető igényben, hiszen egy jól felszerelt katona sem tud bizony sokáig élni ezzel a képességével. Másik bonusz lehetőségünk, ami a realisztikusságot növeli, az a gránát felrobbanásának szabályozása. Sajnos ez az alapjátékból kimaradt, bár már egyre több TC és szerver oldali modban helyet kaptak. Sajnálatos módon a kasztokat a készítők ismét szíveskedtek kihagyni. Általánosságban ennyit az MP részről, most következzenek a játékmódok közelebbről.
Remélem a Capture the Flag-et nem kell senkinek sem bemutatnom. Tudjátok, egy zászló, amit birtokolni kell. Erre is született egy user mod az alapjátékhoz. ennek a megvalósítás nem volt a legjobb, most a kiegészítőben a Grey Matteres srácok kiküszöbölték ennek a játékmódnak a hiányát. Mint egy sorral feljebb említettem, a CTF módban általában egy zászlóról van szó. Nos, az United Offensive-ben nem kevesebb mint 5 zászló kapott helyet. Még pontosabban nem is zászló, hanem zászlórúd, ahova oda kell csennünk nemzetünk lobogóját. Értelemszerűen az nyeri a kört, aki az összes rúdra felhúzta a zászlót. A játékmód érdekessége, hogy körökre van osztva, de nem csak a körök elején lehet respawnolni (újraéledni). A járművek itt is helyet kaptak.
Következő típus a Domination. Gondolom az olvasóknak ismerősen fog csengeni ez a név, hiszen az Unreal Tournament-ben is helyett kapott, és ott is járművekkel. Feladatunk elfoglalni az ellenség bázisát, de ez csakis úgy kivitelezhető, hogyha az odavezető összes Kontroll pontot birtokoljuk. Természetesen nem csak 1 út vezet az ellenség főhadiszállásához, hanem kettő, esetleg három is. Ez máris hatalmas taktikai lehetőségeket rejt magában.
A harmadik játéktípus a Base Assault nevet viseli. Itt feladatunk elfoglalni az ellenfél bázisát, ismét járművek segítségével. Újabb érdeksége lehet a játéktípusnak, hogy például mind a két csapat kiront, és üresen hagyja a főhadiszállását, ami mit ne mondjuk, elég súlyos következményekkel járhat.
Összességében a Gray Matter legénysége nem titkolt módon igencsak Battlefield-esre vette a dolgot, ami lehet hogy jó, de lehet hogy nem, ezt mindenki döntse el maga. Viszont ami már most biztos, hogy egy jó CoD:UO-s klánba elengedhetetlen lesz egy jó sofőr. :)
|